Perşembe

Bir Milas İftarı...

  Herşey bitmiş, yanındayım. Beraber evimizdeyiz bir iftar vakti. Sıcacık bi  ramazan pidesi var elimde, bir elimde de senin çok sevdiğin elma suyu. Kapıyı çalıyorum ve üzerinde önlüğün ile açıyorsun kapıyı. Bembeyaz, üzerinde papatyalar olan çok güzel bir mutfak önlüğü. İçeri geçiyorum ve senin seçtiğin takım elbisemi çıkarıyorum. Savcılıkta bugün işler yorucu geçse de sana sarıldığımda, kokunu içime çektiğimde yorgunluktan eser kalmıyor. Tebessüm eden gül yüzün, tatlı sesinle söylediğin hoşgeldinlere karışıyor.

  Mutfaktan gelen kokuları almamak mümkün değil. Mantı ve kremalı mercimek çorbasına bir de salata eşlik ediyor. Sofrayı hazırlarken orucu unutup parmağıma bulaşan çorbayı emiyorum, sen gülüyorsun ve oruç olduğumu hatırlatıyorsun. Senin gül yüzün, bir de o gül yüzüne eşlik eden tebessümün orucu dahi unutturmuş sanki. Gülüyoruz ikimizde ve sofraya oturuyoruz. Ezanı beklemenin heyecanı ile doluyuz ikimizde. Kalp atışlarımız duyuluyor sanki, gözlerinin içinde kaybolmuşum; dalıp gitmişim öylece. Sonra ezan sesi duyuluyor ve hurmayı ezanla birlikte ağzıma atmam bir oluyor. Çok seviyorum hurmayı. Ramazan olmasa da alıyorum sürekli, her bir hurma çekirdeğini de ceketlerimin cebine koyuyorum. Hurma o kadar tatlı ki bi tane daha atıyorum ağzıma. Sen yemem dedikçe ben tıka basa dolduruyorum mideni.

  Sen sofrayı kaldırıyorsun, bulaşıkları yıkıyorsun derken bende salona geçiyorum. Tam köşeme yayılıp televizyonu açacakken odadan bir ağlama sesi geliyor. Bu, Neva’nın sesi. Ufacık elleri ile gözlerini ovalıyor, bende kızımızı kucağıma alıp mutfağa getiriyorum. En çok senin kucağına yakışıyor bebekler. Kucağına alıp kucak dolu şefkatin ile sarılıyorsun kızımıza. Hal böyleyken yüz kaslarım istemsizce kasılıyor, hadi hazırlanın gidiyoruz diyorum. Milas’ın ılık bir akşamında dışarı çıkıyoruz. Güzel bir özçekim yapıyoruz Ege’ye karşı. Dondurmalarımızı alıyoruz ve denize karşı bir banka oturuyoruz. Yanımda sen, bebek arabasında gülümseyen Neva bebek.

  Her günün böyle olması için dua ediyoruz, her günün bu kadar güzel geçmesi için yalvarıyoruz Allah'a. Bir gün daha bitiyor, ve huzurla uyuyoruz…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder